O tom, že móda prostupuje prakticky celým naÅ¡im životem. Najdeme ji i tam, kde bychom to pÅ™ÃliÅ¡ neÄekali. A jednÃm takovým mÃstem jsou bezesporu také nejrůznÄ›jÅ¡Ã média, jako jsou noviny Äi televize. AÄkoliv by se to na prvnà pohled nemuselo zdát, je pravdou, že se jich to také týká. A vzhledem k tomu, jak moc na nich závisÃme, co se zpráv týÄe, na nás majà pomÄ›rnÄ› velký vliv.
Â
Â
TÃm prvnÃm, co zde podléhá módnÃm trendům, je bezesporu typ zpráv, který je vysÃlán Äi prezentován. Ty pak závisà pÅ™edevÅ¡Ãm na tom, od Äeho se oÄekává nejvyÅ¡Å¡Ã sledovanost. Ta nejsledovanÄ›jÅ¡Ã média tak mohou manipulovat s veÅ™ejným mÃnÄ›nÃm podle toho, jaké zprávy a jak odvysÃlajÃ. Mohou tak v tomto pÅ™ÃpadÄ› vytvářet módnà trendy podle toho, jak se rozhodnou.
Â
Zde vÅ¡ak nesmÃme zapomÃnat, že zde působà nÄ›kolik televiznÃch stanic, které majà pÅ™ibližnÄ› stejnou sledovanost a které si v podstatÄ› navzájem konkurujÃ. Tato manipulace by tedy skuteÄnÄ› mohla dokonale fungovat jen v tom pÅ™ÃpadÄ›, že by se vÅ¡echny dohodly na tom, co budou vysÃlat. A vzhledem k tomu, že nefungujà jako telefonnà operátoÅ™i, u nichž je taková dohoda možná, nebude takováto manipulace až tak úÄinná, jak by se mohlo zdát.
Â
Â
V tisku pak máme Älánky nejen podle zaměřenÃ, ale také podle toho, co je zrovna módnÃ. NapÅ™Ãklad v tÄ›ch ženských Äasopisech máme Älánky v podstatÄ› o tom samém – o hubnutÃ, o tom, jak vypadat lépe, kuchaÅ™ské recepty. Pokud vÅ¡ak nahlédneme do tÄ›ch, které se vydávaly napÅ™Ãklad pÅ™ed dvaceti Äi padesáti lety, zjistÃme, že jejich obsah je jiný, než u podobných Äasopisů najdeme dnes.
Â
Ukazuje nám to, že i zde se trendy vyvÃjà a nezůstávajà statické. A vzhledem k tomu, že se tyto Äasopisy zabývajà mimo jiné také módou, to platà v podstatÄ› dvojnásob. AvÅ¡ak aÅ¥ už koukáme na televizi Äi Äteme Äasopis, mÄ›li bychom mÃt na pamÄ›ti, že právÄ› tyto z velké Äásti módnà trendy ve skuteÄnosti vytvářÃ, a podle toho se k nim také chovat.