K podnikání v žádném případě nestačí jenom touha se právě tomuto věnovat. Podnikání vyžaduje i to, aby člověk uměl všechno, co se zamýšleného podnikání týká, je potřeba důležité vybavení, a tedy obvykle i peníze na počáteční investice, potřeba bývá i nějaká vhodná provozovna, možná i zaměstnanci… A nesmíme zapomínat ani na firemní sídlo.
Proč firemní sídlo? Ani těm, kdo podnikání ani v nejmenším nerozumí, tu nemusím dlouze a složitě vysvětlovat, proč to ani bez tohoto nejde. Firma prostě musí své sídlo mít, aby ji měli kde najít ti, kdo ji najít chtějí nebo potřebují. Úředníci, potenciální obchodní partneři… A samozřejmě zákazníci, bez kterých se žádná z firem nedokáže uživit.
Firemní sídlo prostě někde stojí a lidé, kteří mají zájem, se mají kam obracet. I když ono to pochopitelně s tím obracením se není vždy stejné. Na sídla některých firem reaguje veřejnost jinak než na sídla jiná. A to pochopitelně proto, že některá jsou skutečně reprezentativní, zatímco jiná za moc nestojí, některá jsou v samém centru dění, zatímco jiná jsou někde zastrčená, některá mají vzhledem ke své pozici dobrou a jiná třeba i skutečně mizernou pověst. Z čehož logicky vyplývá, že když už chce někdo podnikat, potřebuje sídlo co nejdůstojnější.
A když podnikatel takové kvalitní sídlo nenajde, respektive si ho nemůže z ekonomických důvodů dovolit? Pak mu může dokonale posloužit i sídlo firmy Brno, které si nemůže a ani nemusí koupit, ale přesto ho může pro firemní účely využívat. Když se totiž někdo rozhodne pro takové virtuální sídlo, má svou firmu založenou v budově, která patří někomu jinému. Která stojí za to, ale díky omezeným možnostem jejího využívání není ani trochu drahá.
Se svolením majitele takového objektu si tu prostě podnikatel zařídí firemní adresu, může si sem nechávat posílat poštu, kterou mu tu zpracují a přepošlou, dají se tu omezeně využívat vnitřní prostory. A hlavně takové dokonalé sídlo dobře reprezentuje. A jen firma, která navenek dobře vypadá, u zákazníků zaboduje.