Samozřejmě, že ne každá webová stránka toto potřebuje. Jsou weby podnikatelů a prodejců, kteří tam za prvé cizí reklamy mít nechtějí a za druhé ani nemohou. Leda tak ještě nějakých svých pobočných prodejen nebo firem, to ano, ale jinak tam cizí reklama být nemůže. Nebude přece posílat lidi jinam. Ani ten web ani ten majitel. Každá firma, která se chce v obchodě prosadit, musí mít svou reklamu a svůj web. Lze to i spojit dohromady a na reklamě lze také na web přímo odkazovat. Což je nejlepší cesta k úspěchu. Ale to ty webové stránku musí také nějak vypadat. Nemohou to být nějaké umolousané hostingy zadarmo.
Tam může být nanejvýš tak prezentace firmy, nebo obchodu, a to ještě s odkazy. Samotný web musí vypadat naprosto profesionálně a také tak fungovat. Jinak je to celé k ničemu a firma se bude pomaličku potápět jako filipínský parník Doña Paz blahé paměti. Takže si firma musí zaplatit odborníky a zaměstnat je, nebo si najmout firmu, která se oběh firemních stránek postará. Obojí řešení má své plusy a jako každá věc samozřejmě i své mínusy. Tvorba webových stránek totiž není nějak jednoduchou záležitostí, pokud mají fungovat i jako prodejní.
Znamená to různá propojení s bankami nebo zásilkovými službami a toto udělat asi amatér nezvládne. Netvrdím, že to nejde, ale takto vytvořený web by asi nebyl to pravé ořechové. Nejde samozřejmě jen o propojení, ale také o to, aby byly webové stránky vidět. Pokud někdo prodává lyže a zákazník je potřebuje, musí mu vyskočit po vyhledávání okno prodejce hned nahoře, a ne někde dole na konci vyhledávacího seznamu. Tam by se toho asi moc neprodalo. Obchod, který chce prodávat musí nutně vyskočit mezi prvními. Optimálně úplně první. To musí zařídit muž, který si rozumí se souborem úkonů a programů jež se nazývají SEO. Co to je o tom zase až příště.